سینما، آینه استحاله فرهنگی حضور زنان مشهدی، باعث تسلط به ابزار هنر و ادب برای تبلیغ عفاف و حجاب می‌شود یادی از غلامرضا صدیق غریب، معلم فرهیخته مشهدی| شاعری که غریب نبود تربیت ۱۵۰۰ مُبلّغ با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور نگاهی به سریال «اکازیون» به کارگردانی مسعود اطیابی| در سخیف بودن، استثنایی وجود ندارد! خلاقیت در هنر، هدایتگری در معلمی نشست طرح ملی طوبی، در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد برای معلم مهربان و روشنگرم «ناخن‌کشیدن روی صورت شفیع‌الدین»، رمانی از قاسم فتحی منتشر شد مسعود اسکویی درگذشت + علت فوت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ جای خالی طنز صادق و دلسوزانه «گل آقا» تجربه‌ای دلنشین: کنسرت محسن ابراهیم‌زاده در برج میلاد محمدرضا اربابی: در نمایش «میتینگ»، با نسل جوانی رو‌به‌رو هستید که مسائل روز را می‌شناسد نگاهی به فیلم‌سینمایی «ایلیا، جست‌وجوی قهرمان» اثر سیدعلی موسوی‌نژاد| درکی درست از بازخوانی تاریخ وحقیقت
سرخط خبرها

هجدهمین دوره جشنواره شعر فجر آغاز شد | «می‌توانیم از طریق شعر گفت‌وگو کنیم»

  • کد خبر: ۲۰۶۴۴۵
  • ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
هجدهمین دوره جشنواره شعر فجر آغاز شد | «می‌توانیم از طریق شعر گفت‌وگو کنیم»
مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران ــ که مجری برگزاری این دوره جشنواره است ــ شعر را «زبان الهام‌بخش و حرکت‌آفرین برای حرکت‌های جمعی در عرصه‌های بین‌المللی» خواند.

به گزارش شهرآرانیوز، علی رمضانی، عصر دوشنبه، در افتتاحیه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر، در تالار مرکزی رشت افزود: خاطره‌ای که ایرانیان به آن رجوع می‌کنند و از آن الهام می‌گیرند حوزه شعر است.

وی، با بیان اینکه وجه مشترک همه ایرانیان گفت‌وگو به‌زبان دیگری به نام شعر است که الهام‌بخش و حرکت‌آفرین است، تصریح کرد: می‌توانیم از طریق شعر گفت‌وگو کنیم و خاطره جمعی بسازیم و موجبات حرکت بین‌المللی را فراهم کنیم.

رمضانی، با اشاره به اینکه خانه کتاب و ادبیات ایران مجری برگزاری هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر و جایزه آل‌احمد است، اظهار داشت: این دو جشنواره، به‌عنوان دو بال شعر و داستان، با کمک انجمن و فرهنگ و ارشاد اسلامی رونق ادبیات را بیشتر می‌کنند تا چراغ فروزان‌تری داشته باشند.

وی، با بیان اینکه آنچه ایرانیان از آن الهام می‌گیرند حوزه شعر است، گفت: ایرانیان خاطره مشترکی دارند از اشعاری که با هم به آن انس و الفت گرفته‌اند و همین اشعار می‌تواند الهام‌بخش حرکت‌های جمعی باشد.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، با اشاره به فراخوان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر که مهرماه منتشر شد، افزود: قریب سه‌هزار اثر در حوزه‌های شعر کلاسیک، شعر کودک و نوجوان و پژوهش در شعر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

در این مراسم، علیرضا قزوه و تعدادی از شاعران ملی و گیلانی شعرخوانی کردند و از احمد خدادوست، یکی از شاعران برجسته حوزه کودک و نوجوان، تقدیر شد.

علاوه بر علیرضا قزوه، علی‌محمد مؤدب، رضا اسماعیلی، علی داوودی، احمد خدادوست، جلیل واقع‌طلب، مرتضی عابدپور لنگرودی، رضا نیکوکار و رقیه آزادنیا نیز اشعار خود را قرائت کردند.

در ادامه، مراسم پوستر هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر نیز در پایان این مراسم رونمایی شد.

منبع: ایبنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->